Felix

I lördags var det ridning, jag fick Felix.
Först var jag orolig öve rhur det skulle gå för en annan i min grupp sa att han inte var bra ALLS. Men sen träffade jag Kristin och hon sa att han var super duktig. Kände mig lite lugnare men var fortfarande orolig.
Orolig var jag för han är evis. Han TVÄR stannar ofta slänger ner huvudet i marken när man fattar galopp. Man kan säga såhär "istället för att gå fram går han bak".
Oftast så saktar en häst ner när den ska stanna och inte tvär stannar. Felix gör så och bakar & går in i andra hästar osv. Lite läskigt. Men nu sitter jag här och säger att jag älskar denna ponnyn. Han är speciell även fast han är svår och rida. Det kommer ta LÅNG tid innan jag lär mig att rida honom. Han öppnar munnen så fort han ser tränset. Är inte det gulligt?
Nu är det jag och Felix. Han är min!♥

Nu blir det att fota med Felle!♥
/Emelie


Kommentarer
Postat av: Jenni Bloom - Team LB

Sv: Jag köpte dom på svensk ridsport för drygt 2 år sedan, dock finns dom inte längre att köpa i rött :/ Men håller med, absolut favoriterna av alla mina stövlar!

2012-06-04 @ 13:51:08
URL: http://teamlabom.blogg.se/
Postat av: lydia

är det du som har han? om inte vet du vem som har han? :)

2012-10-27 @ 17:28:51
URL: http://svettfux.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0